View Single Post
Sitat av Nikosia Vis innlegg
Vær så god å ta motmæle, men gjør det med respekt for religionen deres.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "respekt for religionen"?

Sitat av Nikosia Vis innlegg
Koranen er tvetydig når det gjelder hva som burde gjøre med "vantroe". Det eneste verset kan tolkes til å være for vold mot dem er "sverdverset", men det store flertall av muslimer velger å tolke dette symbolsk, akkurat som en hel mange vers i bibelen bare kan tolkes symbolsk etter diverse moderne vitenskapelige oppdagelser.
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på 9:5, men du finner oppfordring til vold andre steder også, som i for eksempel 8:12:
Sitat av Koranen 8:12 (Shakir)
When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor skal man først reagere ved direkte oppfordringer til vold? Koranen forteller side opp og side ned om hvor forferdelige og verdiløse ikketroende er og hvordan Gud skal brenne, straffe, tilintetgjøre og hvemvethva, alle som én. Dette benektes nesten konsekvent av muslimske apologeter, på tross av at det står tilgjengelig og svart på hvitt i nærmeste Koran, og det er et stort problem. For, som Sam Harris sier, hvem skal reformere islam hvis de moderate muslimene nekter å være ærlige om de doktriner som trenger reformasjon?

Sitat av Nikosia Vis innlegg
Kritikk av Koranen vil gjøre mer vondt enn godt, nettopp fordi muslimene ser på den som den absolutte sannhet. Dermed kan ikke slik kritikk virke som noe annet enn fiendtlig.
Vis hele sitatet...
Hva hvis jeg sier at jeg har den gudegitte sannheten, og det er at rødhårede skal drepes og de med krøller skal kues til treller. La oss også si at jeg faktisk gjør dette, og samtidig sier at de som våger å kritisere meg skal jeg ta som fiender! Og alle som ikke tror skal en vakker dag tortureres til sinnssykdom! Er en rimelig reaksjon da å la meg få holde på med grusomhetene mine i fred, fordi jeg er hårsår når det kommer til kritikk? For det er akkurat det du forfekter her.