View Single Post
Hei.

En helligdag tidligere denne måneden måtte jeg komme i kontakt med en avdeling hos banken min.

Avdelingen var åpen selv om det var helligdag, men stengte klokken tolv istedenfor utpå kvelden som den vanligvis gjør, noe jeg fant ut i etterkant. Tidligere når jeg har ringt og avdelingen har vert stengt har jeg automatisk fått beskjed om det av en datamaskin med en gang jeg ringte.

Som sagt, avdelingen stengte tolv, noe jeg ikke visste, jeg ringte klokken ett, ventet i 45 minutt på svar med gjentatte "Det er for tiden stor trafikk bla bla bla" beskjeder. Etter 45 minutt la jeg på. Jeg ringte en annen avdeling hos banken istedenfor og spurte om det var folk i den avdelingen i det hele tatt, da fikk jeg beskjed om at den avdelingen hadde stengt ekstra tidelig i dag.

Jeg sjekket nettopp fakturaen min, jeg har blitt belastet for 133 kroner for samtaler til ett nummer hvor det ikke engang er folk.

Vanligvis når avdelingen er stengt så blir det opplyst om dette når du ringer, men ikke i dette tilfelle.

Men til problemstillingen; Skal jeg virkelig betale for dette?
Dette er jo banken sin feil og ikke min feil, det stod heller ingenting om at de stengte tidligere på nettsidene deres.

Nå er ikke 133 kroner noe problem og jeg kommer til å betale dette uten og lage noe sak utav det, men la oss si at jeg hadde ventet mye lengre og hatt gjentatte anrop uten svar, plutselig hadde regningen kommet på en mye mer betydelig sum.

Blir det ikke helt feil at JEG skal betale for noe som ikke er min feil engang?