View Single Post
Sitat av lambador Vis innlegg
Jeg vet ikke. Min frie vilje sier at jeg ikke vil konsumere tobakksrøyk, men det er mildt sagt vanskelig med disse rusmisbrukerne som står utenfor sykehus, kjøpesentre, bussholdeplasser, private hjem og det som er. Siden jeg ble født har jeg blitt nødt til å akseptere at andres misbruk av nikotin må ødelegge for meg.
Vis hele sitatet...
Siden jeg ble født har jeg blitt nødt til å akseptere klaging fra sånne som deg. Saken er at det som skjer i andre sine private hjem har ikke du noe med å gjøre.
Du må nok bare fortsette å akseptere at folk kommer til å røyke ute, men at du er i mot at folk røyker i sine egene hjem er helt latterlig.
Og værså snill, slutt med å skriv rusmisbrukere og røykere i samme settning, fordi det er totalt urelevant hvem som røyker.

Såklart foreldre ikke burde røyke med små barn i huset, men det burde de forstå selv, det hjelper lite å gjøre alt ulovlig. Hvis de skal gå så langt med å gjøre røyking forbudt alle steder hvor det er tak over hodet så kan de liksågodt forby røyk totalt, fordi det er veldig vanskelig å nyte en røyk på -20 grader helt ærlig.

Nå som det er sagt tror jeg ikke denne regelen kommer gjennom i norge fordi den er helt latterlig og er i strid med friheten til folk. "Hva men friheten min til å puste frisk luft da?" - hold pusten din når du går forbi ingangen til kjøpesenteret, stå lenger unna røykerne ved bussholdeplassen og lykketil vidre.