View Single Post
Trenger ikke å forklare meg basic nettverk... Er CCNA, CCDA, DCUCD blant annet...

"Og hvordan i all verden får du ut infoen om at cd gir ut 4 IP adresser?"

-Har CD selv så vet.. Og i tillegg så står det også 4 tilgjengelige IP adresser i modemet, hvorav 1 er i bruk, selvfølgelig..

192.168.100.1 er IKKE TS' LAN adresse! Det er modemets konfig adresse.. Modemet er et rent modem, og har ikke DHCP server eller noen andre routerfunksjoner..

Og jo, kabel/coax modem har det med å låse seg til første MAC-adresse som blir registrert, ergo, koblet man til annet utstyr til modemet i etterkant, så vil ikke de få nett.. Akkurat som TS og tusenvis av andre har opplevd tusenvis av ganger tidligere, meg inkludert... Modemet må da resettes for å slippe låsen til gjeldende MAC-adresse, så andre enheter kan kobles til og få nett..

"Det har hendt før at en DHCP har kvella, og en restart er da fornuftig, men utenom det så vet jeg ikke 100 & hva TS sitt problem var ettersom jeg ikke var der og det fungerte automagisk etter en reboot."

-Det vet jeg, og det har jeg forklart nå flere ganger.. Modemet låser seg til 1. MAC-adresse! Modemet har ikke DHCP server eller andre routerfunksjoner. Det er et rent bridgemodem!
Sist endret av FusionPower; 25. januar 2014 kl. 16:23.