View Single Post
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Det er sykt drastisk å bare fyre løs. Man burde skremme bort hunden med et skudd i lufta f.eks.
Spesielt sykt er det når eieren er der da burde han kjeftet/advart eieren så hadde han sikkert gjort noe med det om bondens versjon er riktig.

Burde blitt fratatt våpen inntil en psykiatrisk sjekk er gjort den bonden der.
Vis hele sitatet...

Totalt uenig i det du sier. Sauene er bondens levebrød, og om hunden virkelig truet hans sauer så er det jo soleklart at han skyter hunden for å unngå at sauene blir skadet og kanskje pines lenge før de likevel må avlives.

Det spiller ingen rolle om eieren er tilstede eller ei. Sau er en næring, som folk faktisk lever av. Det må hundeeiere respektere. Når det er båndtvang og hundeeiere slipper løs hunder i områder med sau så er det kjempeflott at de nå vet at de risikerer at hunden blir skutt på flekken.

Hunder er jo egentlig ville dyr. Ja de har vært husdyr lenge, men instinktene til de aller fleste hunder er jo å jakte og avlive sauer fordi hunder anser sauer som naturlige byttedyr. Hunder stopper jo ikke opp en jakt for å tenke over at de får mat hjemme. De følger bare det instinktet forteller dem at de må gjøre. Altså løpe etter byttet, skille dyrene og avlive eller skambite de den klarer. Og hunder som går løs på en saueflokk de stopper sjeldent opp etter å bitt ihjel en sau eller et lam. Igjen. Hunder tenker ikke. De er ikke rasjonelle i en slik situasjon. Alt de ser er overflod av mat, og instinktene tar overhånd og sier nedlegg så mange dyr som mulig.


Hundeier får ta dette på egen kappe. Og sørge for at han følger reglene og bruker hodet sitt neste gang han skaffer seg hund. Antakelig så burde kanskje ikke hundeeieren ha noen dyr i det hele tatt, for han har jo vist for hele nasjonen at han ikke klarer å administrere hundeholdet.

Hva synes du bonden skulle gjort? Ventet med å avlive hunden til den hadde skambitt et par små lam?

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg sympatiserer egentlig ikke med noen, men hadde det vært min hund så hadde jeg nok personlig brent ned huset til bonden og knivstukket han mens han sov. Eventuelt tatt den største steinen jeg fant og knallet den i hodet hans til han var stein dau. Hvis han mener at han har lov å ta et liv fordi han føler at han er truet på noe vis så burde jeg også kunne det.

Jeg er ikke spesielt glad i hunder da, men generelt sett å avlive dyr på den måten uten å gi hundeeieren noen som helst form for advarsel er groteskt. Det var ikke sikkert at hundeeieren forsto at det var en privat eiendom han var på heller kanskje?

Så ja, jeg hadde tatt igjen med samme mynt. Mennesker er dyr, det er ingen forskjell på å drepe en hund og et menneske, annet enn at vi er forskjellige dyreraser. For visse mennesker er det kanskje en forskjell, men i et makroperspektiv er det ikke noen som helst forskjeller på å drepe mennesker og hunder, eller andre dyr.
Vis hele sitatet...

Fy flate jeg håper inderlig at du ikke mener det du skriver her. Om dette er din virkelige mening så synes jeg du skal forsøke å snakke med noen om dette. Kanskje en fagmann?


Du ville altså drept bonden fordi DU ikke hadde forstand nok til å ikke slippe din egen hund løs midt i en saueflokk? Brent ned huset hans og stukket ham med en kniv til han falt død om? Seriøst?

Du mener bonden skulle tatt hundeieren i hånden slik at de kunne satt seg ned å snakket rolig om dette og alle følelser rundt situasjonen mens hunden hadde lemlestet og skambitt både sauer og små lam?

Seriøst jeg synes du bør vurdere å få hjelp. Innlegget ditt er noe av det verste jeg noen gang har lest. Jeg håper virkelig at innlegget ditt var et forsøk på dårlig humor og ikke din oppriktige mening.

Hvordan kan du si at dyr er like mye verdt som et menneske?
Sist endret av frtoretang; 12. august 2014 kl. 20:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.