View Single Post
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Dagbladet har en kronikkansvarlig som var tidligere leder for Rød Ungdom.. Trenger jeg si mer?
Vis hele sitatet...
Ja, egentlig... mener du at folk generelt som har vært eller er politisk engasjert burde være eksludert fra å kunne jobbe i en avis? Det ekskluderer trolig ganske mange, av tidligere og nåværende medienavn kan jeg i farten nevne Hanne Skartveit (bakgrunn fra AUF), Trine Eilertsen (bakgrunn fra Unge Høyre), Harald Stanghelle (også Unge Høyre), Olav Versto ( tidligere SV'er, noe han tok avstand fra senere da han bl.a. engasjerte seg for EU -medlemskap). Listen er trolig lang, da journalister flest gjerne er samfunnsengasjerte mennesker. Jeg tror ikke medietibudet i landet ville blitt bedre dersom "jeg er ikke så opptatt av politikk og sånt jeg" ble ansett som lurt å si i et intervju til en journaliststilling.

Eller mener du at det at en ansatt i Dagbladet har vært eller er politisk aktiv på venstresiden er et bevis på en konspirasjon i hele bransjen om å spre propaganda? Det mener jeg i såfall virker en liten smule paranoid.

Sitat av HighAtBirth Vis innlegg
Mitt synspunkt på mennesker er nemlig helt nøytralt, uansett om de er svarte, hvite, døve, blinde, mongolide, tilbakestående ++++, behandler jeg ALLE likt, så da synes jeg det er bedre at noen som faktisk har meninger om politikken ytrer dem.
Vis hele sitatet...
Jeg synes da ikke det er et dårlig utgangspunkt for å mene noe om politikk☺
Sist endret av mollymus; 23. april 2016 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.