View Single Post
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Mulig jeg tok feillaltså. Kanskje det er illusjon, jeg vet ikke hvordan det var på tiden du snakker om.

Jeg husker for 5-10 år siden så var det ikke det samme som nå, spesielt med kokain.

PS: Jeg kan ta feil på dette her… Dette er ikke facts men heller mine antagelser + venner: må tilbake til 80-90 tallet for å finne tilsvarende omfang som nå.

Jeg prater med folk som er 70+ også, ikke bare unge folk. Kjenner gamle kjeltringer som er ferdig med det livet men har vært dypt i dritten. Både i Norge og Europa ellers.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at uansett omfang så er det bare der om du er med på det og henger med feil folk. På et eller annet tidspunkt bør man bli voksen. Samfunnet forventer det av foreldre og de fleste tar ansvar når de blir foreldre. Det er ikke noe unikt med historien din annet enn at det bare er du som kan endre den. Selv har jeg ikke barn men måtte kutte ut for å overleve. Det er ingen unnskyldning at det er overalt. Det er du som velger hvem du henger med. Det er en helt naturlig prosess oppe i dette med å bli rusfri å gjøre noen valg på hvem man henger med og hva man velger å bruke fritiden sin på.