View Single Post
Tror utvitenheten er vanskelig å gjøre noe med, men det vi kan gjøre er å forandre "navnene" litt. Folk i Norge har fått det for seg at ord som "Hasj" og "Marijuana" er skumle saker... om vi bruker ord som "grønnsaker" og "godtjall" (bare eksempler) vil ikke folk legge seg oppi det like mye!

Jeg røyka med noen førstegangsrøykere for en liten stund siden, han ene visste nesten ingenting om rusmidler. Men han var med oss og så på oss når vi røyka, vi hadde det kult sammen så han brydde seg vel ikke om hva vi røyka på! Vi brukte andre navn på det, på tull.
Senere på kvelden da jeg prata om "Cannabis", ble han overraska og spurte hvorfor jeg hadde røyka det, siden det var helsefarlig. Han hadde altså ikke fått med seg at vi hadde røyka det en gang!

Kort fortalt, i kampanjer og hvis du skal overtale venner til å forandre syn, eller ihvertfall ha et åpent sinn: Bruk ord som høres mer hyggeligere ut, sier du at du røyker "hasj" høres det veldig skummelt ut, men om du sier "bruning" eller noe annet tull, vil de nok ikke bry seg så mye!