View Single Post
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Slettes ikke, du putter veldig mange ord i munnen min.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg følger konsekvensene av det du "spør" om, og utdyper hvorfor det er feil.

Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Jeg har aldri og vil aldri påstå at Gud er svaret på det vi enda ikke har klart å forklare. Jeg har absolutt aldri påstått at vi bør slå fast at svaret må være overnaturlig, men stiller simpelthen et viktig spørsmål...
Vis hele sitatet...
Her sier du mer eller mindre rett ut det jeg referer til i min "dont be so open minded your brain falls out". Å stille spørsmål er greit nok, men du insinuerer i disse og stiller nærmest retoriske spørsmål.

Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Er din påstand at det er mer sannsynlig at det finnes liv, og da liv på den måten som vi finnes, enn at det ikke gjør det? Da kan du gjerne vise til kilder, for så vidt jeg vet så har det antakeligvis måttet ekstremt usannsynlige tilfeldigheter til for at universet i det hele tatt skal kunne eksistere slik vi kjenner det. Svarer bedre når jeg kommer til pc-en.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at liv må finnes på den måten vi gjør, fordi er avhengig av veldig mye. At det finnes et eller annet sted rundt om i verden der riktig mengde energi og atomer har vært tilstede for å danne en celle i et levelig klima for akkurat den cellen er ikke usannsynlig. Jeg begrenser meg ikke til livet slik vi kjenner det her, det ville vært absurd. Poenget mitt er at alle religiøse argumenter (eller bytt ut med argumenter for overnaturlige fenomener) begrenser seg til at liv på denne kloden er så fantastisk, og enestående. Men med tanke på at vi kun er noen millioner år gamle, og universets levetid er nesten tusengangeren av vår organismes levetid og større i omfang enn vi kan forestille oss; så blir det usannsynlig at dette ikke kan ha skjedd andre steder. Men ikke nødvendigvis i samme hendelsesforløp, men det er heller ikke relevant.

Det er en ting å stille spørsmål, men det virker som du ikke forstår vitenskapens premisser og gjør en skivebom for å rasjonalisere at det finnes noe overnaturlig, eller at det er rasjonelt å tro. Jeg påpeker igjen - mangel på kunnskap er ikke bevis i den ene eller andre retningen for overnaturlige fenomener, men det finnes ingen beviser for overnaturlige fenomener. Derfor kan det avfeies - helt til det forekommer bevis for det.