View Single Post
Sitat av weed911 Vis innlegg
I Oslo vil 50 % av befolkningen være innvandrere innen 2040, tror dere denne utviklingen vil plutselig stoppe i 2040 eller kun gå raskere? Hvordan vil prosentandelen se ut i Oslo i 2080?
Kan noen av dere rødstrømper svare meg på det?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på utviklingen i resten av verden. Så lenge kapitalismen og globaliseringa fører til kriger og fattigdom vil folk i den tredje verden fremdeles ha behov for å flytte andre steder enn der de er. Når det gjelder definisjonen på "innvandrere" regner jeg med at du mener at 50% vil ha en eller annen tilknytning til andre land enn Norge, f.eks at man har besteforeldre fra Pakistan, Sverige eller Polen. Jeg ser ikke på dette som et problem i utgangspunktet. De aller fleste som opprinnelig hadde andre "verdier" og "kultur" enn den tradisjonelle norsk (hva nå det enn er) vil etterhvert påvirke og bli påvirket av etniske nordmenn slik at man etterhvert blir en mer enhetlig gruppe. Samtidig må man ta sterk avstand fra voldelige og undertrykkende kulturer med synspunkter som ikke samfaller med demokratiske regler. Det er sånn verden har utvikla seg i all tid.