View Single Post
Re-poster et inlegg om topic jeg posta i en annen tråd om samme tema tidligere;

Da jeg hadde lymfekreft brukte jeg cannabis som medisin, både røyka det og cannabisdråper under tunga. Selvsagt brukte jeg dette i tillegg til cellegiftbehandlingen og kortisonen. Jeg hadde full åpenhet om dette med legene på kreftsenteret, og fikk "off the record" full forståelse og godkjenning for dette.
Det skal sies at før jeg ble syk, så hadde jeg røyka cannabis gjevnlig i noen år.
Jeg røyka ikke hasj da jeg var syk, men jeg hadde så og si fri tilgang på marihuana av ymse slag og sorter, så det røyka jeg daglig.
Gjennom alternativ-miljøet fikk jeg også cannabisolje, som dryppes under tunga.

Marihuana gjorde for det første at jeg kunne spise mat regelmessig. Uansett hvor sulten du er, i det øyeblikket nåla går i armen og cellegifta treffer blodbanen, så forsvinner all matlyst og det siste du kan tenke deg er mat.
Før hver cellegiftbehandling så røyka jeg en feit potjoint, og jeg kunne sitte og spise en brødskive imens jeg satt og fikk behandling. Det er vanlig å bli kvalm og dårlig i opptil 2 uker etter en cellegiftkur, og mot dette fikk jeg foreskrevet 2 typer kvalmestillende tabletter som skulle taes opptil 3 ganger daglig.
Fordi jeg røyka bort kvalmen og fikk opp matlysta, så droppa jeg å ta en eneste kvalmestillende tablett.
Jeg sitter nå igjen med over 200 tabletter som ikke passerte gjennom verken nyrer eller lever.

Under en sånn behandling så får nyrer og lever gjennomgå som tusan, og i tillegg til cellegift så gikk jeg også på store doser kortison i tablettform. Kortisonen gjorde at jeg fikk en skikkelig uro i kroppen, blei skikkelig lettirritert over småting og generelt stressa. Det var ikke meg i det hele tatt, og man tenker jævlig mye når man får en sånn diagnose. Når jeg røyka så blei jeg mer meg selv igjen, jeg kunne slappe mer av og det blei generelt mye lettere å takle de tunge dagene når jeg var fjern, uansett hvor fjernt det kan høres ut

Cannabisolja
Som sagt, så fikk jeg gjennom alternativ-miljøet tilbud om ren cannabisolje. Dette skulle visstnok være veldig rensende for kroppen og hjelpe medisiner til å passere gjennom kroppen lettere. En slags "smøring" for hele systemet kan man si.
Jeg takka gladlig ja, og fikk instrukser om å dryppe 10-20 dråper under tunga og bare la det ligge under tunga i noen minutter før jeg blandet det med spytt og svelget det.
Da jeg kom hjem fra healingsession tok jeg frem den lille brune flaska med pipette i korken, fylte pipetten helt full og dryppet 17 dråper under tunga. Det smakte egentlig ikke cannabis i det hele tatt, mer som hjemmelaga jägermeister eller no. Etter et minutt blei jeg nummen under tunga, men kunne egentlig ikke kjenne noen ruseffekt.
Denne oljen brukte jeg 1-2 ganger i uka, og jeg kunne ikke merke noen fysisk eller psykisk effekt, mest sannsynlig fordi jeg var tilvendt gjennom røyking fra før.

Jeg vet at jeg aldri hadde taklet 8 cellegiftbehandlinger så godt som jeg gjorde hvis jeg ikke hadde brukt cannabis som medisin. Legene på kreftsenteret sa at det gikk langt mellom hvert møte med noen som takla den behandlingen der så bra som meg. Jeg hadde helt sikkert overlevd uten cannabis, men jeg er faktisk glad for at jeg brukte det og nøler ikke et sekund med å anbefale det som hjelp til kreftpasienter.
Jeg måtte skaffe dette her selv, selvmedisinere og gjette på doseringer osv.
Tenk hvis dette hadde vært et godkjent legemiddel, og man kunne fått foreskrevet riktig dose, riktig type osv osv.
Jeg VET at dette funker, og tenker på hvor bra det hadde funka hvis det hadde blitt gjort til en del av behandlingsopplegget mitt i regi av folk som faktisk har utdanning i medisin.