View Single Post
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Ja, så lenge du ser på deg selv som en "utlending" når du er født og oppvokst her så vil du for alltid være en sosial taper i samfunnet.

En etnisk norsk med foreldre fra Tromsø født og oppvokst i Oslo ser ikke på seg selv som nordlending. Han sier foreldrene er fra Nord-Norge, men ikke han selv.

Men men, for all del. Spill offerrollen du, og for alltid bli dømt til å være nederst på rangstigen.
Vis hele sitatet...
Du brukte et jævlig dårlig eksempel, men for all del, fortsett. Du kan umulig sammenligne det der med å ikke ha norsk blod i seg i det hele tatt. Og hvordan våger du egentlig, å prate om hvordan utlendinger har det? Eier du ikke skam? Ble du ikke oppdratt bedre? Ikke vet jeg.

Ja, så klart jeg ser på meg som utlending når jeg aldri blir referert som norsk eller nordmann. Egentlig er jeg ingen av delene, fordi jeg ikke føler meg bare norsk eller bare utlending, men referer meg selv som utlending slik at det er enklere for lesere her å forstå at jeg ikke er etnisk norsk uten å røpe alt om hvem jeg er og hvor jeg kommer ifra.

Det er ikke mulig å spille på offerrollen, den blir du dessverre gitt. At du sier at jeg gjør det sier bare hvor lite du vet om meg som person.Klarer du ikke å innse at diskriminering faktisk skjer, sier det bare hvor trangsynt du er.

Anbefaler deg å lese denne, men tviler på at du gidder.
Sist endret av Nraw; 6. april 2015 kl. 01:11.