View Single Post
Politiet er vel de som har ødelagt mesteparten av gleden ved å røyke for meg. Jeg tror jeg ble "tatt" av politiet først etter å ha røyket i ca 2 år. Det var kjempemoro, helt topp. Jeg kunne røyke hvor som helst når som helst og med hvem som helst uten å bli noe annet enn behagelig skækk. Jeg følte meg så trygg, for jeg trodde at jeg hadde alt under kontroll. Røyka dagen lang og hadde mekkebolle i hanskerommet på bilen. Og et pynteglass med forskjellige longpapers og filter i midtkonsollen, under et lokk. Og jeg hadde rå til det, så penger var ikke noe problem jeg hadde rå til å røyke fler ganger hver dag om jeg ville det. Det var rett og slett rart jeg ikke ble tatt før.

Dette var jo topp, helt til jeg fikk greie på at to stykker fra "gjengen" var arrestert og tatt inn til avhør. Jeg sluttet å røyke på sekundet for å eventuelt rekke å bli rein til det ble "min tur". Ryddet alt vekk fra bil og hjem. Etter ca to uker fikk jeg tlf, de sa det på den måten at du har blitt observert i å røyke, kan du komme ned hit da og da...

Joda, dagen før jeg hadde avtalt å komme ned på politistasjonen så ringer det på døra kl 8 om kvelden. Dette var politiet med ransakelsesordre godkjent fra tingretten, tre stykker i full uniform i en vanlig hvit patruljebil. Kjempestas det hjemme hos sin mor med yngre bror hjemme (det er nulltoleranse for slikt i heimen). Jeg spør nå hva dette er for noe. Joda jeg var nå mistenkt for selge hasj, og brevet det hadde moren min rett på å se for hun var huseier. Ja vel sa jeg, jeg har snakket med dere for noen dager siden å indrømte å ha vært borti stoffet før, og jeg har nå en avtale med førstebetjenten på stasjonen i morgen så hvorfor dette her nå?! -Nei det visste ikke han noe om, han hadde nå bare fått beskjed om å ta med seg to andre å rasnake.

Jeg ble veldig redd, lei meg og sint. Betjenten ville ha pisseprøve av meg enda det var avtale om at jeg skulle foreta pisseprøve på stasjonen dagen etter. Jeg måtte da gjøre det på vaskerommet i kjelleren så broren min ikke skulle se hva dette dreide seg om (da han er gammel nok til å ha forstått det). På den testen slo jeg ut på morfin (hadde ikke inntatt opiater på minst et halvt år), jeg blånektet dette å måtte krangle en halv time for å få ta en ny prøve. Den ble rein, betjenten ble rød i fjeset...

De fant ingenting, prøven var rein og både de og jeg sto der som noen spørsmålstegn. Jeg fortalte gang på gang hvor unødvendig jeg syns dette var med uniform, patruljebil og dagen før jeg skullle ned på stasjonen for prøve uansett. Nei nei nei, de kunne nå ikke forklare seg og viste nå ikke noe om det her. De sa det at hadde de blitt informert om det skulle ransakelsen blitt revurdert evt flyttet, og de pleide vistnok å komme i sivil til personer som bodde hos foreldre men hadde ikke anledning til det nå. Rasshøl.

Dagen etter måtte jeg ned på stasjonen da og prøven jeg tar der blir rein. Jeg fortalte hva som hadde skjedd dagen før og dette visste ikke førstebetjenten om....

Fy faen for en dårlig kommunikasjon og holdning politiet i min region har, ingen beklagelser og full styrke for en så liten sak. Jeg har aldri solgt, dette har de selvfølgelig ikke funnet noe brevis for men det tok en god tid før saken ble henlagt. Jeg måtte pisse hver måned i tre måneder etterpå og dette gikk fint. Jeg har nå flyttet ut og bor i en annen region så jeg har ikke hørt fra de på ca halvannet år.

Så det var historien om det der, poenget da kanskje
Etter det har jeg fått sinsykt noia når jeg har røyket, lager meg vrangforestillinger og setter alt helt på spissen. Jeg tok meg en real pause på fire-fem måneder og har drevet av og på siden det. Noiaen er verst når jeg skal røyke ute, og vet det at jeg kanskje må kjøre om en time eller to eller er på byen. Jeg føler meg nå litt tryggere hjemme, men da forestiller jeg meg at huseier vet at jeg røyker og er redd for det. Det er helt sinsykt hvordan det er blitt.

Det gikk fra å være så sinnsykt kult til å bli min største angst, frykt og depresjon så faen ta det altså. Jeg har nå vært rein siden nyttår og det er ålreit. Jeg sparer penger (mye) og får et litt friskere hode. Sånn har det hvertfall blitt for meg, skal jeg røyke uten å få noia. Så må jeg sitte på et rolig sted og vite det at her kommer det ingen ukjente og jeg/vi skal ikke vekk herfra før mye senere. Eventuelt tar jeg meg en dram eller en halv pille attått, da blir det ingen noia. Men det er veldig dumt i lengden.

Kos dere så lenge dere kan, pass dere og bli ikke tatt! Hehe. Kan godt hende dette bare gjelder for meg, men jeg føler at mesteparten av kosen ved å røyke forsvant når jeg ble tatt. Er bare redd for at noe liknende skal skje igjen eller at jeg skal miste førerkortet, sjefen får vite noe eller noe i den duren.