View Single Post
Dette er bare et rop i fortvilelse. Jeg er 20 år, og skal kjøpe bil for første gang. Intill nylig trodde jeg at det far 1421 kr i omregistreringsavgift for alle kjøretøy, noe som viste seg å være riv ruskende galt. Jeg skal kjøpe en 1995 ford mondeo, og der koster det meg 6000 kr å registrere den i mitt navn. 6000 for en bil som koster meg 20 000 å kjøpe. 5.500 i forsikring, og 3.500 i årsavgift. Jeg har sjekket, og sakbehandlingskostnaden biltilsynet har med denne jobben er 300 kr. Det er uforståelig at folk har funnet seg i dette tidligere. Jeg har alltid visst at skatte og avgiftsnivået i norge er høyt, men hadde ikke trodd det var så perverst. Dette er ran på høylys dag. Etter min mening er det ikke Toska som burde sitte inne, Men den godeste Kristin Halvorsen. Vi får de politikererne vi fortjener. Så må vi da ikke glemme bombrikke, som er en nødvendifghet i distriktet jeg bor i. Vi kan jo bare spørre oss selv hva vegavgiften egentlig går til. Det er ihvertfall ikke til å holde veier i stand, for de er dårligere enn de noensinne har vert.

Frustrert ransoffer
Sist endret av varians; 7. august 2006 kl. 08:45.