View Single Post
Er du ironisk eller? Selvfølgelig vet jeg det, men jeg vet også at det er utrolig enkelt og starte et foretak og at veldig mange starter og går konkurs. Det er faktisk så enkelt at hvermansen kan bare prøve det ut bare for og ha gjort det.

Selvfølgelig er det dritt når store selskaper går konkurs, det er sånn som skjer og det er like tragisk hver gang for alle de ansatte og alle deres familier. Men det sitter fortsatt sjefer på disse store foretakene som håver inn masse gryn, mye mer en de egentlig trenger, er kanskje noen styremedlemmer der også.......
Fallskjermer er også hyppig brukt og det er noe jeg hater. Ingen skal tjene penger fordi de får sparken, eller går av som det så fint kan kalles.

Men må kanskje kaste et blikk på hvordan ENKELTE selskaper drives, enkelte selskaper fortjener ikke støtte, desverre er det de ansatte som sliter mest når det går til helvette.

Også synes jeg det er viktig og skille mellom store og små bedrifter, store bedrifter går normalt ikke konkurs over natten men det gjør glatt nyoppstartede bedrifter med folk som overhodet ikke har peiling på hva de holder på med.

Dessuten sånn er markedet. Unntaket må jo være børskollaps, dette kan normalt sett aldri bedriftene noe for og da er jeg 100% enig i at det offentlige kan spytte inn penger, men skattelette for de som allerede har mye er ikke veien og gå.

Til Legalize: Er utsagnet virkelig så tåpelig som du skal ha det til? Min inntekt er på 21 000 pr. mnd. Dvs. 252 000 pr år. Gikk til innkjøp av en leilighet i mai i fjor, fikk lån på 1 450 000,- Har netopp pusset opp på kjøkkenet, pris 82 000 for innredningen pluss ca 20 000 til for det andre arbeidet. Har en kjereste som går på skole og i tillegg snart 2 barn, hun har 6500,- i måneden fra lånekassen. Vi har tilsammen totalt 120 000 på BSU.

Det handler om og bruke hodet og ikke sløse med pengene du har.

Toeless: Så du mener at folk trenger og tjene masse penger personlig for og ha sin egen bedrift?