View Single Post
Sitat av Kaunda
Laservarsler er ulovlig i Norge. Blir du stoppet vil du bli anmeldt av politiet. Forelegget vil kunne være høyere enn høyeste forenklete foreleggssats. Dette vil synes på politiattesten din, og kunne skape problemer blant annet i forbindelse med ansettelser og søknader på visse utdannelser.

Du vil som sådan komme under kategorien "tidligere straffedømt".

En annen ting er at laservarsler virker dårlig. Laseren skyter ut en stråle som varer under 0,2 sekunder, og du har ikke mulighet for å redusere hastigheten.

I tillegg kommer at laser bare er en av flere metoder politiet bruker for å måle fartsoverskridelser.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på mange av påstandene dine. Radarkontroller er det veldig lenge siden jeg har sett. Og fotobokser faller ikke under denne kategorien. Motbevis meg gjerne.

Jeg tror heller ikke du helt har skjønt hva en laservarsel er. Det er ikke en liten boks som blinker rødt når du nærmer deg. Det er radarvarsel. En laservarsel tar imot lasersignalet og jammer responssignalet til laserpistolen til politiet. Er ikke helt sikker, men da får politiet enten opp en "error" eller en hastighet som er lavere enn det man egentlig kjører.

Når det er sagt, vil jeg tro at det slås hardt nedpå om du blir stoppet med det. Selv om du kan gjømme denne jammeren ganske lurt på bilen. Jeg tror derfor at bruk av jammeren med fornuft er nøkkelen til suksess. Altså; Peiser du inn i en laserkontroll i 140 km\t og laseren viser 79 km\t, tipper jeg du sliter.