View Single Post
For noen uker siden så bestilte jeg kratom og noen andre varer, så ble pakken stoppet, jeg fikk beskjed om at den inneholdt en "forbudt" vare og mailet dem om at det var jeg ikke klar over, og at de fikk bare sende den tilbake til butikken. Dette gjorde de, men jeg har så fått kratom en gang til og muligens så har sendingen som ble stoppet først, blitt stoppet igjen, da de ofte går med på å repacke og sende tingene dine på en mer obscure måte..

Men idag ble jeg da vekket av onkel blå via tlf, og de fortalte meg at jeg må møte på avhør på torsdag. Han spurte så om jeg viste hva det dreide seg om og jeg svarte ja, urte-greier. (Siden jeg da ikke vet hvilken forsendelse dette egentlig dreier seg om, litt dumt, i kno) Jeg nevnte også at jeg ikke trodde det var ulovlig og gjorde en svak referrense til at alt tollerne ikke liker er jo ulovlig. (Som i "subjektivt ikke liker", burde spesifisert det..)

Men det jeg lurer på er evt. hva andre har sagt til politiet i lignende tilfelle.
Jeg har ikke planer om å nekte å møte opp, skulke eller påstå at jeg ikke bestilte varen fordi det er rett og slett for dumt og da tenker jeg at det er mulig at de vil gjøre det de kan for å "ta meg" (som i forenklet forelegg elns) bare fordi jeg er arrogant

Så hva ville dere evt. ha sagt til deres forsvar på selve avhøret?
Foreløpig har jeg tenkt til å si at jeg ikke viste det var ulovlig på den måten, som i at jeg forstod det som om det bare var ikke straffbart pga styrken og lignende.