View Single Post
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
150
For min del er eventuell utnyttelse av systemet mer enn god grunn nok til å satse på dette. Jeg er ikke enig i at alle i et samfunn er like mye verdt; rike og fattige, ja. Men arbeidsvillige og late, NEI. I utgangspunktet skal dog ikke en samfunnsborger ha bedre muligheter enn en annen.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Til dere foreldre der ute som er redd for mangel på ekstra stønad.

Når et barn blir født vil h*n selvsagt bli tildelt borgerlønn (kanskje 50% frem til skolealder for så å økes opp mot 18 år) som vil tilfalle foreldre/verge frem til barn er myndig.

Jeg tror også lønnssatsene og skattesystemet hadde blitt endret. Slik at hvis du tjener 450k i året som elektriker, så vil denne endres til 300k (gitt at borgerlønn er 150k). Og at firmaet vil skatte mye høyere enn det gjør i dag.
Vis hele sitatet...
Wow, så praktisk!

Beklager for at jeg nevner noe åpenbart nå, men det virker som at mange har lett for å glemme at penger er verdt like mye når staten bruker dem som når samfunnsborgere bruker dem privat... En skolebok koster for eksempel kanskje 300 kroner, og dette er 300 kroner som du har betalt i skatt. Når vi gir mer i trygd har staten mindre å rutte med.
Sist endret av alltidvandrer; 13. februar 2015 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.