View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Tja. Selv om vi har kortere arbeidstid enn hva som er vanlig i andre land, så jobber vi effektivt og har høy produktivitet. Jeg tror derfor ikke du har belegg for din påstand. Og er taxikjøring en drittjobb altså?

"Norske arbeidstakere har høyest produktivitet i verden, målt som Norges verdiskapning per arbeidstime, sier forskningssjef Ådne Cappelen i Statistisk sentralbyrå (SSB) til Bergens Tidende."

"Det å yte på jobben oppleves som en plikt i Norge, arbeidsgivere trenger ikke bruke pisken i like stor grad. I tillegg er det et høyt utdanningsnivå og de fleste har mye ansvar på jobben, så folk får jobbe med det de vil, påpeker Steinar Stjernø, professor i sosialt arbeid og sosialpolitikk ved Høgskolen i Oslo."

"Ifølge FN er nordmenn de mest effektive arbeidstakerne i verden. - Dette er takket være den norske modellen, sier Jonas Gahr Støre"

Norske arbeidere er mest effektive
Mer produktive enn kineserne
Verdens mest produktive

Når det er sagt så er jeg helt enig i at vi er avhengig av utenlands arbeidskraft i enkelte bransjer. Men det er klart at dette ikke er gunstig for de som allerede jobber i den respektive bransjen, og som risikerer å bli utkonkurrert av billigere arbeidskraft eller kvoteringsregler. Dette er nok ikke ett stort problem i dag, men at problemet blir større etterhvert som årene går og innvandringen består, er ikke utenkelig. Men dette ligger i såfall langt frem i tid.
Vis hele sitatet...
Dette kan umulig stemme der jeg jobber iværtfall, og der er det for det meste bare nordmenn og svensker.