View Single Post
Sitat av theBeist Vis innlegg
Såklart må mye endres i filmverdenen, og jeg syntes fortsatt filmen var bra, men jeg syntes fortsatt at det er kjipt. Samtidig burde de klare å lage den tro til boken og ikke utelate noen detaljer med hobitten, da de skal lage tre film av en relativt kort bok.

Var på samme måte med ringenes herre filmene, fantastisk bra filmer, men enormt mange viktige/intressange detaljer som er utelatt og mange endringer. For eksempel når Merry og Pippin blir fanget av old man willow, og Tom Bombadil redder de og gir alle fire hobittene ly i to netter. Drømmene Frodo har i Tom Bombadils hus hadde vært veldig intressange å ha med i filmen, samt Tom Bombadil i seg selv.
Vis hele sitatet...
Enig. Skjønner egentlig litt at de utelot Tom Bombadil, da han ikke har noe med storyen å gjøre (i hvert fall minimalt).

Det jeg savnet i LoTR filmene var noe av den essensen Tolkien tar med seg i bøkene. Slikt som tauet Samwise får av Galadriel, den esken med "salt" han har med seg, også videre. Følte at mye av Galadriel og hennes folk manglet i filmene. Likevel, fantastiske filmer!