View Single Post
Sitat av zeuber Vis innlegg
Ser i utgangspunktet ikke noe problematisk med en slik gruppe, hvis det de fremstiller som sin intensjon stemmer (forstår naturligvis at det ligger mer i bakgrunnen for mange av medlemmene, men la oss la tvilen komme dem til gode for diskusjonens skyld). Jeg har forståelse for ønsket om å gjøre noe, og mener ikke man må være høyreekstrem for tenke slik.

Men det de i så fall burde kutte ut, er uniformeringen. Jeg ser ikke noe galt i at en gruppe voksne mennesker holder seg edru på byen for å holde øye med ting og tang, og "filme og varsle Politiet om nødvendig". Ei heller ved at noen skulle forsvare seg om de ble angrepet. Men så fort man kjører militant uniformering, inviterer man til unødvendig konfrontasjon. Dessuten vil de som eventuelt er ute i ondt ærend lett kunne omstille seg og dra på andre jaktmarker om "soldatene" skulle entre et område de har sett seg ut som "lekeplass".

Men jeg skjønner jo at å gå edru rundt på byen i sivil ikke er like tøft som bomberjakker med Odin på. Natteravnene er ikke tøffe i det hele tatt; dessuten krever de vel plettfri vandel, om jeg har forstått det riktig.
Vis hele sitatet...
De kan da yte å oppnå like mye effekt om de hadde joina natteravnene?
"natteravnene er ikke tøffe i det heletatt", SO/OS er ikke tøffe de heller, siden de tydeligvis synes det er kjipt å gå med refleksvest, å heller starter sine egne "borger grupper".