View Single Post
ArbeidsledigProletar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jada, det der er enkelt å si når du har en hamp-liknende blad som avatar.

At INGEN ha dødd av marihuana er vel så som så, det riktige å si er vel heller kanskje at vi ikke har særlig med kjente tilfeller der folk har dødd - der cannabisbruken var en direkte/indirekte årsak.
[CENTER]..........[/CENTER]
Uansett er alkohol farligere, spesielt mt.p fysiske skadevirkninger på egen kropp og hva du utsetter andre/miljøet rundt deg for.
Weed kan være farlig, men da er det mentale/kognitive det går ut over.
Altså, som det har vært nevnt her og andre plasser mange ganger,overdreven bruk av cannabis(uansett type) er IKKE godt for den psykiske helsa.


!!Anbefaler trådstarter å lese litt rundt om det på forumet. Søk. Du vil finne kjempemye som omhandler cannabis/weed/alkohol og 'farligheten' av dem.
Til sist vil jeg bare nevne kjapt, en av hovedgrunnene til at cannabis fremdeles er ganske uglesett - er at man ofte(ikke alltid) må inn i skumlere miljøer får å få tilgang. Og der starter det er ond sirkel for enkelte...
[CENTER].......[/CENTER]
Man er ikke kriminell hvis man bruker weed, men propaganda og bestemt feilinfo av myndigheter har bidratt til mye uforsonlighet
Vis hele sitatet...

Nå er denne diskusjonen ganske dum, men i den grad koginitive og mentale evner faller under rus så er jo faktisk alkohol ti ganger værre, du skal være rimelig fjern før du ramler rundt, beinløs blir du aldri, du kan bli låst i couchlock dog. (du snakka jo om at dødsfallene av direkte årsak var ukjente, javel, nevn hvor disse mørketallene gjemmer seg?)

DØDSFALL av fallende kognitiv evne, hva tenker du? At folk ikke lærer noe og blir dumme og dør? (var det det du mente var mørketallene?)

Ser ikke hvilke store mentale skader du peker til, men det er jammen et fåtall av brukere som har. Og de som får mentale skader er ofte i GROV misbruk og selv de er ofte blandingsmisbrukere. Nå blir dette veldig anektodisk statistikk og bare observasjoner fra meg, klar over det.
Men min "erfaring" tilsier at de det går galt med nesten alltid misbruker eller bruker mye annet.