View Single Post
Sitat av [protus] Vis innlegg
Ellers, hvor heftig er 125ug relativt sett ?
Vis hele sitatet...
Først og fremst er det viktig å forstå at du vet ikke nøyaktig hva dose du får i deg. Selv om dealeren påstår at en lapp inneholder 125 ug så er det heller lite sannsynlig at dette stemmer 100%. Det er til og med mulig at det ikke er LSD i det hele tatt, men f.eks. NBOMe istedet.

For det andre, så er effekten svært idividuell. Noen personer får veldig stor effekt av en sterk lapp, noen får mye mindre. Dette har både med det fysiske (kroppsvekt, hvor mye og hva du har spist i forkant, etc) og psykiske (erfaring, og individuelle forskjeller i hjernen som gjør at noen takler det forskjellig enn andre).

Av disse grunnen, så bør du ikke henge deg for mye opp i tall. Det er nesten umulig å si hva 1 lapp vs en halv lapp vil gjøre for deg. Derfor synes jeg du bør starte safe og ta en halv lapp, spesielt siden du er alene, selv om det kanskje ender opp alt for svakt.

Det er også nesten umulig å forklare hvordan en psykedelisk tripp oppleves. Spørsmålene dine, selv om de er formulert som ja/nei-spørsmål, har ikke ja/nei-svar. Det er rett og slett ting som du må finne ut av selv. Jeg kan prøve å svare basic på noen av dem, men som sagt, ta det med en klype salt ettersom det er svært individuelt og vanskelig å forklare uten at det høres ut som vås:

Sitat av [protus] Vis innlegg
Skjønner man situasjonen man er i godt ?
Vis hele sitatet...
På de dosene som er aktuell her så skjønner man at man tripper, og beholder mesteparten av sunn fornuft. Men det er ikke alltid man skjønner ting likevel. Meninger og hendelser kan få en ny betydning som gjør det lett å misforstå.

Sitat av [protus] Vis innlegg
Jeg er særlig spent på det visuelle, vil
jeg få eufori av den nye inteessante verden som åpner seg ?
Vis hele sitatet...
Her blir du nok kanskje skuffet. Ja, man får gjerne hallusinasjoner, men hallusinasjonene er ikke poenget. Det er ikke som om en ny verden åpner seg, og det er liten grunn til at man skulle bli euforisk kun pga hallusinasjonene. Det er derimot mulig at å stirre på hallusinasjonene leder en inn i en tankegang som ender i euforie, men det er altså indirekte. Det visuelle utgjør kanskje 10% av effektene, ikke mer.

Sitat av [protus] Vis innlegg
Hvordan takler man evighetsøyeblikkene som gjerne kommer når rusen har full styrke ? Er det da du bør ta en spasertur ?
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du mener med evighetsøyeblikk. Tenker du på tankeloops, eller at tiden oppleves annerledes? I tilfelle tankeloops, så er det ikke sikkert det er noe du trenger å takle, enten kan du bare la deg ledes videre inn i loopen til den oppløses av seg selv. Hvis du ikke liker det og absolutt vil tenke på noe annet, kan du f.eks. tvinge deg til å se en annen vei, lukke øynene, ta på musikk eller noe annet som vrir oppmerksomheten din en annen vei for et øyeblikk, noe som gjerne får korthuset til å falle sammen. Om du mener tidsopplevelsen, så har det aldri vært noe særlig problem. Det spiller ingen rolle hva klokken er, du trenger ikke se på den under trippen i det hele tatt. Ha i bakhodet at effektene vil eventuelt ende, uansett.

Sitat av [protus] Vis innlegg
Det er ikke umulig at forventningene mine er for høye, at endringen i virkelighetsoppfatning blir mindre dramatisk enn jeg så for meg, men det er egentlig ikke så dumt å bli noe skuffet, for livet skal bestå av uendelig mye mer enn psykedelika og rus generellt, det kan ikke sies for ofte.
Vis hele sitatet...
Psykedeliske tripper er det som du gjør ut av dem. Det er ikke noe du kan ta og så forvente at alt det utrolige skal komme av seg selv. Det er et verktøy som du kan bruke til mye forskjellig, blant annet ha det gøy. Men det betyr ikke at det er iboende gøy.
Sist endret av Grix; 7. mars 2015 kl. 11:02.