View Single Post
Under påvirkning av LSD vil din egen livssituasjon fort komme tydelig frem for deg. Du ser deg selv som du er her og nå. Det er dermed ikke sagt at LSD får deg til å dømme deg selv opp og ned – nei, du er heller bare en nøytral observatør, litt på «utsiden» av din egen hjerne og tankemønstre. Ting er som de er, så kan du selv velge å gå inn i det med sterke følelser og frustrasjon eller heller se på det som noe helt naturlig. LSD-tilstanden kan være veldig tilgivende og kjælighetsfull i forhold til egen livssituasjon.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen av å stå utenfor og på vent i livet. Selv om den følelsen har kommet sterkt frem under enkelte tripper har det heller ikke ødelagt eller vært traumatisk – igjen, bare observer det hele. Du kan heller gå gjennom det i ettertid. At du er introvert er heller ingen ulempe hva indre oppdagelsesferder angår. Da trives du nok mer på innsiden av huet ditt enn mange andre, og det er i denne reisen det ekte potensialet til LSD ligger.

Ikke bli overrasket om du bare ler av de problemstillingene du på forhånd satt deg når syra virkelig smeller. Da er det fort de klassiske åndelige og eksistensielle åpenbaringene som overtar. Typisk egokrøll og tanker om at du som menneske får penger av NAV eller er leder av en bedrift er fullstendig ubetydelig, ja heller latterlig, i den sammenheng. Urkraft, guddommelig kjærlighet og parallelle dimensjoner kan høres fjernt ut nå, men blir fort mye mer virkelig enn hverdagen din om syra fører deg i den retning.

Jeg ser ofte en slags «politisk korrekthet» der man utelukkende omtaler psykedelika i sammenheng med personlig vekst, kreativitet og den slags - uten å ta med de helt tydelige åndelige (og «nær-døden»-lignende) opplevelsene mange mennesker har. Jeg tror begynnelsen på slike opplevelser er grunnen til at mange også blir veldig redde. Alt kan være fryd og gammen i fargerike omgivelser helt til egoet en dag fordufter!

Mulig dette ble litt langt, men jeg ønsker i alle fall masse lykke til. Hvorfor ikke vurdere tre fjerdedeler av syrebiten?