View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Det er å strekke den for langt. Og man kan fint støtte pride uten å være enig i alle slike ting. Det er mange ting som har vokst frem, i det jeg vil kalle det ekstreme miljøet, som jeg er uenig i. Men jeg støtter uansett pride og bevegelsen fordi jeg vet at det fortsatt er folk som blir utsatt for vold bare fordi de er homofile.

Mye av dette rundt denne woke-kulturen føler jeg blir noe annet. Og siden det er noe overlapp mellom de 2 gruppene så blir det fort at man forbinder pride med woke-bevegelsen. Men jeg liker å se på de som litt ulike ting.
Vis hele sitatet...
Pride er feiring av skeiv kjærlighet og kjønns- og seksualitetsmangfold. Pride synliggjør grupper som bryter med normer for kjønn og seksualitet, markerer samhold, solidaritet, respekt og toleranse og uttrykker alles rettighet til fritt å leve sin egen identitet. Feiringen skjer ofte i form av parader og festivaler. Wikipedia

Her er grunnpilarene. Så det at du føler at det er woke at folk som identifiserer seg som ett annet kjønn blir jo da helt feil. Du skal jo ha respekt og toleranse og uttrykke alles rettighet til fritt å leve sin egen identitet. Jeg har ingenting i mot homofile. Men for meg så blir dette pride greiene for mye.