View Single Post
Sitat av skukketrure Vis innlegg
tykkere eiker en en grei ting først som sist.
nei man trenger igrunn ikke annet et det som følger med for å få den til å gå,

men man trenger jo litt for å feste batteriet og kontrolleren til sykkelen, (jeg pleier bruke de 4 skruehullene ment for flaskeholder å aluminiumplate) litt kraftig epoxy gaffatape osv er kjekt å ha klart.

hvis du skal ha controlleren uten å dekke den til (det går fint) bør den peke med ledningene nedover så ikke vann får sneket seg inn den veien. ellers er kontakten til hallsensorene veldig lite glad i fuktighet.

ellers verdt å nevne kan jo være at tommelgassen som følger med (de med batteriindikator på vel og merke) kan ha det med å henge seg opp når de blir våte, ikke fysisk at spaken kiler seg, men at sykkelen fortsatt går får full gass når du slipper opp bare opplevd det med en sykkel selv, men lest om flere andre.

men kobler du til bremsehe3ndlene med strømkutt (som følger med) så er ikke det noe stort problem. gassen funker like fint når den får tørket, har brukt sykkelen hele året fra sludd til høljeregn å det går helt fint. litt redusert batterikapasitet på vinteren men ikke så mye
Vis hele sitatet...
Takk for gode og oppklarende svar, bra vi har en ekspert her :-)

Å feste batteriet til rammen med en plate høres ut som en smart løsning, men dersom man er nødt til å ta det av for å få ladet (pga trapper), finnes det noen alternativer? Disse rammeveskene er kanskje for små og skrøpelige..

Mulig det går an å tette noen steder med silikon etc, opphengt gass må ha vært ekstremt bedritent

Ser du bestiller mye fra sun-thing på ebay til tross for at et par andre er billigere. Er det pga servicen? Bruksanvisninger osv er tipp-topp?

Og en annen ting, sykkelen jeg har planer om å konvertere har klossbremser, går det greit så lenge jeg hamstrer reserveklosser? :-)