Tråd: Daytrading
View Single Post
Sitat av complex Vis innlegg
Denne tråden er midt i blinken for meg akkurat nå! Jeg driver for tiden å sparer opp en del egenkapital og tenkte i utgangspunktet å begynne med daytrading på sikt. Om jeg skal begynne i det hele tatt så vil det sannsynligvis være å modellere aksjemarkedet og undersøke i hvilke områder grafen har mest sannsynlig for å gå de neste minuttene/timen. Om jeg ikke tar feil så vil dette innebære en del Markov Chain Monte Carlo, som høres ut som et spennende prosjekt. Dette krever at jeg har tilgang til bra aksjedata og en seriøs plattform for trading som kan kommunisere med programmet mitt. Her har jeg blitt anbefalt Interactive Brokers eller TradeStation som de mest seriøse der ute. TradeStation har et tilhørende programmeringsspråk, men IB krever mindre betalt fra brukerne sine.

Jeg tror at om du har mindre enn en million i kapital så burde man ikke begynne med daytrading.

Jeg sendte forøvrig en e-post til en daytrader som har streamet utallige timer av daytradingen sin på twitch/youtube, og han virker til å ha et ganske fornuftig syn på aksjemarkedet. Dette svarte han:
---
Overall, my advice to you is: don't get into daytrading. Not because you'll fail - you'll probably succeed in fact - but because it's not worth it. At my age, after making several hundred thousands dollars from daytrading, I can honestly tell you this: it's not worth it. It's not worth the stress, energy, time, dedication, frustration and outright pain I have endured.

I have stopped daytrading and it was the best decision I ever took. Pursue your passion and forget about the stock market - everything that emanates from it is evil. Buy some solid companies for the long-term and hold your stocks.

Going into daytrading almost entirely ruined my life.
---
Daytrading innebærer mye risiko og mye tid. De aller færreste blir rike på det, og de aller fleste blir lutfattig. Om du presterer å tjene penger på det, så kan depresjonen likevel ta deg.
Vis hele sitatet...
Dette er relativt offtopic på en måte, men hvis du sparer deg til 1 mill i kapital, så ville jeg satsa på eiendom. Her er det penger å tjene, og det krever mindre av den psykiske helsa di.