View Single Post
Sitat av luni Vis innlegg
Men Fyret.nu skriver ikke sant.
Norske flagg ønskes fjernet fra 17. mai tog
Vis hele sitatet...
Meh, de tok feil og lagde storm i et vannglass. NRK valgte bevisst å utelate fakta. Jeg har mye, mye høyere toleranse for førstnevnte enn sistnevnte.

En ærlig idiot får jeg iallefall noe informasjon ut av, imens en smart, politisk korrekt løgner skremmer vannet av meg.
Alle kan selvfølgelig ta feil, som NRK i den nevnte romsaken, men seriøse aviser fjerner det så fort feil er oppdaget. Fyret.nu lar sånne saker stå.
Vis hele sitatet...
Nei, seriøse aviser gjør overhodet ikke som NRK gjør når de redigerer og vasker saker i etterkant. Seriøse aviser redigerer nyhetssaken og putter en notis nederst om hva de har gjort. Om det er store feil putter de et dementi øverst, men for etterrettelighetens skyld lar de saken stå. Jeg vil faktisk påstå at fyret.nu er mye nærmere god presseskikk når de lar feilaktige reportasjoner stå til ettertiden enn NRK sin hvitvasking av egne feil.

Bare for å ta ett annet eksempel: Sammenlign ingressen på denne saken med ingressen på originale artikkelen her. Forskjellen på 'kjent for' og 'tidligere kjent for' er rimelig stor.. særlig siden Medellin er en foregangsby når det gjelder bekjempelse av gjengkriminalitet. Leser man norske medier må man i det hele tatt akseptere at man leser en rimelig andel ting som er regelrett feil. Det suger, men sånn er det
Sist endret av DumDiDum; 6. november 2013 kl. 15:05.