View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det blir sagt av politimannen noe som "jeg skjønner noen her blir forbannet...". Hvorfor da går ikke det norske politiet så ofte inn i en jødisk synagoge i Oslo, eller i en norsk katolsk kirke, eller i et buddhistisk tempel i Norge - - når det i media og populærkultur så ofte drives gjøn med de tre livssynene jeg nevnte (jødedom, katolisisme, buddhisme) ?? Bare når det gjelder islam må vi vise en helt ekstraordinær ærverdighet. Rart det der.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ingen av de andre religiøse gruppene som reagerer så ekstremt at poltitiet trenger å ta tiltak. Men synes det er en uting å ta så mye hensyn til det religiøse kravet om at mohammed ikke skal avbildes osv, når så mange har ofret så mye for at vi skal ha den ytringsfriheten vi har i vesten. Personlig synes jeg vi skal pumpe ut så mange karikaturer og slike filmer som vi kan(kan være en litt mer seriøse/bedre filmer da). Slik at de forstår at i vårt land har vi våre egne regler(ytringsfrihet er en de), akkurat som de har sine regler i sine land. Mulig at det kan bli mye verre før det blir bedre igjen ved å kjøre en slik linje men det er en risiko jeg er villig til å ta.