View Single Post
Oxycontin og Oxynorm har virkestoffet Oxycodon. Det er et semisyntetisk opiod som ble utviklet for å kunne ertsatte de allerede eksisterende opiodene diacetylmorphine, morfin og kodein. Det er ment for moderate til sterke smerter. Ingen tvil om at det kan avle misbrukere men mange har forbedret livet sitt etter årevis med kroniske smerter. Det kan også brukes mot ekstrem diare. Forskjellen på Oxycontin og Oxynorm er virkningstiden.

Brukte Oxynorm mot ekstreme smerter i magen (ikke lett å være jente alltid, haha). Åpnet en 10mg kapsel og delte innholdet i flere striper. Pokker så mye de greier å presse inn i en sånn. Stolte ikke på at en 10mg kapsel ville være "svak". Ønsket kun en smertelindrende effekt, og ikke noe minusdrømmeland. Det fungerte ypperlig selv om jeg kjente vage hint av den typiske rusen av opioder. Noe jeg forøvrig hater. Det jeg liker med Oxynorm er at man ikke blir dårlig i flere dager etter inntak slik som med Subutex. Samt den korte virkningstiden. Da er det isåfall bare å sørge for litt påfyll når smertene eventuelt kommer tilbake.