View Single Post
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
So what? Jeg sier hva jeg mener om røvertaxi og min erfaring med taxier. Jeg er fornøyd, har opplevd lite kø og synes synd på taxinæringen. Jeg betaler gjerne 2-300 kr for å bli kjørt trygt hjem etter en bytur.

Ja, røvertaxi er sikkert enklere å skaffe, da man slipper å stå i kø, billigere priser, mm. Men her blir det problematisk at man ikke har den generelle sikkerheten eller informasjonen om noe skulle skje. En ukjent bil, vs. et taxiselskap.

Det er riktig, dårlig formulering av meg. De fleste taxisjåfører kjører deg trygt hjem.
Vis hele sitatet...
Og jeg har opplevd at taxisjåførere kjører lange omveier, ikke stanser taksameteret selv om de skal stoppe å fylle bensin etc osv... Individuelle synspunkter er ikke så mye verdt i en slik debatt.

Fakta er at taxinæringen har vært en av Norges (verdens?) mest shady industrier i mange år, uten at de har hatt noen intensjon om å rydde opp. Og nå, med en gang de fikk en faktisk konkurrent i Uber skal de prøve å blokkere ute den. Nei, dette høres ut som en døende industri som prøver å holde seg over vannet.