View Single Post
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Vel, ikke helt slik du tolker.
Synes bare jeg ser litt for ofte at kvinnen nevnes mens mannen uteblir. Kanskje for å gi de uvitende enda et bevis på hvor kvinneundertrykkende islam egentlig er.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at islam ikke er kvinneundertrykkende. La oss ha dette i bakhodet; vi skal vende tilbake til det om noen få linjer.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Det er ikke fint på noen måte at voldtatte kvinner straffes.
Vis hele sitatet...
Så la det være? Det er fryktelig lett å la det være; normale krav til bevisbyrde og fravær av straff for utemomekteskapelig sex er alt som skal til. Noen bryr seg veldig om sex mellom mennesker som ikke er gift. Det begrunnes gjerne med at det på en eller annen diffus måte er skadelig for individet det gjelder og samfunnet. Men vet du hva? Det er veldig mye mer skadelig for individet å bli steina til døde enn det er å ha frivillig sex med noen andre enn ektemaken. For samfunnet også, for den saks skyld.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Problemet med voldtekt er at det er svært vanskelig å bevise uten noen som helst form for vitner, da sperm alene ikke beviser annet enn et mulig samleie. Selvfølgelig er det også et problem at uskyldige straffes, måtte dette være mannen som blir beskyldt for en voldtekt han ikke har begått eller kvinnen som har blitt voldtatt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er et problem at uskyldige blir straffa. Etter det regimet du ønsker, så er det imidlertid også et alvorlig problem at den skyldige blir straffa. Dette fordi straffen man legger opp til er så hinsides all fornuft og mye verre en hver forbrytelse med mange størrelsesordner. Det blir ikke akkurat bedre at den omtalte forbrytelsen er noe som ikke burde være forbudt.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Det må tas hensyn til at en ikke kan straffes etter islamsk lovgivning for eksempel her i Norge.
Vis hele sitatet...
Hva så? Så fordi Norge ikke har dette drakoniske strafferegimet, så er det greit?

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
I det land hvor islam praktiseres er det svært sjeldent en kvinne går alene i trange bakgater sene kvelder.
Vis hele sitatet...
Fire setninger. Fire korte setninger skiller påstanden "islam er ikke kvinneundertrykkende" fra bekreftelser på at kvinner ikke får lov av sine ektemenn til å gå ute alene. Nå skal det sies at ditt syn på mennene ikke akkurat blomstrer over av positive tanker heller, så islam er ikke bare kvinneundertrykkende - den er menneskefiendlig generelt også. Det fascinerer meg imidlertid at du ikke trenger større sirkler for å lure deg selv - jeg mener, direkte motsigelser er det mange som tror på, men det slutter aldri å forbløffe meg hvor tett påstandene kan presenteres uten at bjella ringer.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Selv praktiserende muslimer i Oslo henter sine koner hos venninner o.l på kveldstid så de skal slippe og måtte oppleve trakassering da sjansen er som størst.
Vis hele sitatet...
Ah, det er ingenting som er mer underholdende enn å se fundamentalister forsøke å forkle tvang som frihet! "slippe å måtte oppleve trakassering", den var dessverre ikke ny.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Derfor vil jeg anta at hjemmevoldtekter er mer vanlig enn overfallsvoldtekter og dermed ekstremt vanskelig å bevise.
Vis hele sitatet...
Ja, det er et problem. Problemet blir ikke mindre hvis kvinnen risikerer dødsstraff hvis hun anmelder og ikke blir trodd.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Sjansen for at kvinnen prøver å sverte mannen er ikke mindre enn at mannen faktisk voldtok henne.
Vis hele sitatet...
Oho? Virkelig? Hvor har du disse tallene fra? Statistikk. På bordet. NÅ!

Men det kommer du selvsagt ikke til å fremlegge. Du har ikke tallene (for de finnes ikke), og du er heller ikke interessert i dem. Som alle andre som ytrer denne påstanden, så repeterer du bare en antakelse som om det var et ubestridelig faktum. Kanskje har også du en anekdote fra noen som kjenner noen å støtte deg til?
Nå, jeg er helt enig i at falske anklager er ille, særlig om sedelighetsforbrytelser. Men hvor vanlig er det, egentlig? Noen (sånn som deg) mener det er veldig vanlig, andre mener det knapt nok skjer og kan ignoreres. Jeg mener ingenting annet enn at slike påstander er tåpelige, siden voldtektsstatistikken er i sørgelig forfatning.
Det forstemmende er at du går rundt og tror det, uten noe som helst grunnlag. Når du hører om en voldtekt, så forteller din ryggmargsrefleks deg at det er 50% sjanse for at kvinnen er ute etter å sverte mannen. Du har ingen grunn til å tenke slik, men du gjør det likevel. Hvordan tror du at du bidrar til samfunnet med slike holdninger, hm?

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Et vanskelig tema å forholde seg til egentlig.
Vis hele sitatet...
Nei, det er faktisk veldig enkelt. La være å tro på udokmenterte påstander, la være å benytte barbariske straffemetoder og tenk selv fremfor å lete etter sanhet i svadabøker fra 600-tallet.
Sist endret av Myoxocephalus; 3. januar 2014 kl. 22:36.