View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av tore- Vis innlegg
Ser du etter online backup, eller online lagring ? Virker som du ser etter sistnevnte, men du skriver backup. Så.

Online storage: Du har mange alternativer, hva med Google Drive? 1TB til 10 USD/mnd.
Vis hele sitatet...
Litt begge deler? Har ikke tenkt å ikke ha en dritt på PCen og alt online, men vil ha det online også så jeg ikke mister det. Helst også sånn at jeg får tilgang lett uansett hvor jeg er.

Sitat av Sauu Vis innlegg
En mulighet du har er å ha en NAS stående hos noen andre, men det virker ikke som det er det du er ute etter.

Et godt alternativ er Google Drive, de har 1TB for kun 10USD/mnd. Hvis du bruker det sammen med kryptering som f.eks. duplicity kan du også ha ting som du ikke eier.

Duplicity bruker din offentlige PGP-nøkkel og krypterer innholdet før det sendes avgårde. Fordelen er dermed at du ikke trenger å ha din private PGP-nøkkel på maskinen du tar backup av. Har selv en cron-job som tar backup 1 gang i timen. Selv om restore til tider kan ta litt tid er ikke det noe du vil gjøre særlig ofte.

PS: Duplicity er for linux, men det finnes vel alternativer for windows.
Vis hele sitatet...
Er Google nøye på å sjekke dette? Kryptering høres unødvendig ut for min del, er nok mer sikkert, men så er ikke jeg veldig "shady" utenom torrenting. Skal se på Google Drive, takk for tipset.