View Single Post
For det første må man slutte å kalle krav maga for kampsport. Det er strengt tatt ingen sport, men en selvforsvarsteknikk.

Ser at denne tråden raskt utviklet seg til en diskusjon om clinchfighting, grapling, bjj, mma osv. Det er spennende det, men etter hvordan jeg tolket trådstarter så er det rent selvforsvar han/hun var ute etter.

For det første. Er du over middels trent i en hvilken som helst kampsport har du et bra utgangspunkt i en reel slosskamp. Det er langt i fra alle som er over middels trent i noe kampsport. Som flere har påpekt så havner de aller fleste slosskamper på bakken utrolig fort. Et problem med å havne på bakken er at du vet aldri hvem som blander seg inn. Det er utrolig fort gjort å bli sparka i hodet av en 2 og 3 part når du sloss med noen og dere har gått i bakken.
Havner du på bakken burde du ha eksplosivitet til å komme deg på beina igjen så fort som f..n.

Mitt tips er å slenge deg med på trening med din lokale bryteklubb. Om det er en turnklubb i nærheten av der du bor er det også en kjempetrening for å gi deg et fysisk grunnlag som hjelper deg i en slosskamp. Du bygger fort styrke, eksplosivitet og flexebilitet om du kan kombinere bryting og turntrening.

En "gateslosskamp" er ofte over iløpet av sekunder. Mitt aller beste tips: Slå først! Om du skjønner at her blir det bråk, eksploder! Veldig ofte er det personen som slår/skaller først som kommer best ut av en reel slosskamp.