View Single Post
Hvis staten ønsket at vi ikke skulle røyke kunne de forbudt det som med alt annet det fascistene finner det for godt å forby. Det er ingen grunn til å kaste bort mine hardt tjente skattekroner på en avskyelig reklame. Jeg røyker sjeldent, mest på fest eller i kombinasjon med cannabis, dette er en risiko jeg er villig til å ta. Alkohol drikker jeg også, og jeg gjør mye som potensielt kan skade meg. Jeg er klare over risikoene men jeg lever i et "fritt" (les fascistisk) så jeg har iallefall lov til å gjøre noen av de tingene.

Grunnlaget til hele problematikken er at helsevesenet skal betales over skatteseddelen. Dette gir legitimitet når noen bestemmer at en aktivitet er for farlig. "Jeg vil ikke betale for dine uvaner". Noe som er helt forståelig. Hvis derimot helsevesenet ble privatisert, og alle betalte sin egen forsikring ville det ikke finnes noen slike incentiver. Helsevesenet koster 50 000 per år per person. Dette er ikke en stor sum, og den ville blitt mindre for alle som ikke driver med risikoaktiviteter. Dessuten ville man sluppet skatt på tilsvarende beløp.

Hvis vi ikke hadde et "gratis" (vi betaler for det via skatten, og mye av pengene blir kastet bort på sosialistisk tull) så ville DU vært den eneste som måtte betale for dine "uvaner". Om det var eksotiske rusmidler, alkohol, proffboksing, basehopping, eller røyking. Ingen andre ville hatt en grunn til å legge seg opp i hva du gjorde på din fritid og i ditt hjem; så lenge det ikke plager noen andre.

Når du i tillegg ser hvordan staten driver helsevesenet så ser du at det burde privatiseres fort som faen. Hvis jeg kunne betale for å være garantert et rom og en god lege som hadde tid til å behandle meg, så ville jeg selvsagt det. Men siden staten har helsemonopol må jeg komme til et underbemannet overfylt sykehus og ligge i en seng på gangen. Samtidig forsvinner meste av pengene jeg betaler inn til byråkrater.

Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
Men det burde stå "Anti-røykekampanjen på tv?", hehe

Selv så ser jeg ikke noen problemer med litt skremselspropaganda på tv. selv om vi er klar over faren, så gjør det ingenting om vi blir minnet på det av og til.
Vis hele sitatet...
Har du sett veiene i Norge? Sykehusene? Eldrehjemmene? Hvorfor er skremselspropaganda en bra måte å bruke skattepengene på?

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
men da kan man vel bare kjøre igang kampanjer mot alkohol og fedme og andre rusmidler og karbondioksid forensning and so one??

mye annet en røyk som er skadelig også.. og hvis vi først skal slutte og røyke burde jo denna staten døtte ned prisa på dissa "trygge nikotin tyggisene sine and so one" men nei det gjør de ikke og hvorfor gjør de ikke det ? jo fordi de skal tjene på alt det vi måtte ønske og døtte i kroppen vår og gjerne så mye som mulig.
Vis hele sitatet...
Eller legge ned helsevesenet og spare de pengene på noe folket heller vil ha. Da kan jeg bruke propagandapengene på en hamburger. Hva vil du helst ha; en essoburger eller reklamer på tv mot røyking, fedme, alkohol og andre rusmidler?

Global oppvarming kan ikke bevises før forskerne som fant det opp er død; how convinient. Det blir som om jeg sier at jeg er udødelig, motbevis det. Når jeg dør kan du motbevise det, men da spiller det ingen rolle. Temperaturene har alltid variert. Selv om vi gjør alt vi kan for å hindre det vil vi ikke klare å stoppe det. OSV. Lokal forurensing er det eneste som vi burde gjøre noe med.

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Om du ønsker å være i fred, så får du bare bytte kanal på TV-en, da? Det er jo ikke verdens undergang at det kommer en holdningskampanje som minner folk på konsekvensene ved å røyke.

Når jeg ser motstanderne av kampanjene her inne, begynner jeg å lure litt på om folk angrer på røkingen når de en dag ender opp med KOLS og ikke klarer å gjøre en dritt? Eller er det bare "sjitt au - sånt skjer"?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal skattepengene hans kastes bort på regjeringens propaganda? Hvis du fikk ubegrenset sex resten av livet mot å dø 5 år tidligere, hva ville du valgt? Det finnes ting som er mer verdt enn å leve lenge. Når du ser eldrehjemmene i Norge, er det en plass du vil leve? Jeg vil iallefall ikke bli stuet inn i en seng der jeg må ligge i min egen avføring halve dagen uten mat før noen gidder å servere meg mat. Da er det bedre å dø av KOLS.

Det finnes andre årsaker til KOLS en røyking. Hvis du får KOLS hva ville du angret på at du har hatt et langt å lykkelig liv? Om noe gir deg glede hver dag, er det verdt litt risiko.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg husker fra jeg var liten, gaanske liten. En anti-røyk reklame som gikk noe i denne duren: En gjeng med dresskledde mørke skikkelser står i et mørkt rom også sier en av de "we dont smoke the shit, we just sell it" det har satt seg i hjernen min siden, men tror du ikke jeg begynte å røyke når jeg fant ut hvor kult det var som 14åring. Spør du meg så er ikke kampanjene som får folk til å slutte og røyke, det er de helvettes høye prisene.

Jeg lurer litt på hvor de får statistikken fra antall røykende, for jeg har ikke oppgitt noe sted at jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Det betales inn avgifter på hver røykpakke du kjøper. Hvis det totale salget går ned, er det nærliggende å anta at røyking har blitt redusert. Dessuten trenger de ikke å spørre alle, et tverrsnitt av befolkningen er nok, det er sånn spørreundersøkelser fungerer.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå gidder jeg ikke å dra kilder fra ræv og pine for å motbevise deg, men kan si at staten taper penger på røykere i form av helseutgifter.
Vis hele sitatet...
Staten taper ikke penger. Staten er en sparebøsse (egentlig ikke, for vi har mer gjeld enn penger) som eies av alle som bor i Norge. Den blir disponert av de folkevalgte.

Med dette argumentet kan vi jo forby enhver funksjonshemning; fordi vi taper penger på det.

La alle betale for sine egne ting, og la staten ta seg av KUN politi, militær og rettsvesen.