View Single Post
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nei, langt ifra! Jeg er for legalisering jeg, men som mange her inne gir uttrykk for så er jo narkotikapolitikken her i Norge verre enn å bo i fattigmannsdelen av Kongo. Ingenting fungerer, Norge er på vei ned i grøfta, økonomikolaps og gudene vet hva mer som skjer om vi ikke avkriminaliserer cannabis snart.

Jeg vet det var et innlegg dratt ut av ræva, men det er mitt helhetsinntrykk etter å ha lest litt rundt på freakforum de siste par årene.
Vis hele sitatet...
Vel, da tipper jeg dit helhetsinntrykk er galt. Når en stor andel av de politiske diskusjonene her inne nettopp går på legaliseringsdebatt, så må du jo regne med skarp kritikk. Skarp kritikk er jo på sin rette plass mot dagens politikk, og lokal politisk (selv om det også kan ha enormt positive utslag på global politikk) mener jeg at legalisering er et viktig steg samfunnet vårt må ta. Når det er sagt, så finnes det selvsagt viktigere ting man bør fikse her i verden. Sult og ekstrem fattigdom, for eksempel. Men det koster bare så lite å endre på narkopolitikken.