View Single Post
Hadde livet hatt så enkle svar som du søker her så ville det vært jævla enkelt. Men, verden er ikke svart/hvit. Det er uendelig med grå nyanser, mye kompleksitet og dynamikk.
Det finnes ingen regler uten unntak. Du finner nok alle mulige varianter. Jeg kjenner rusavhengige gangsterwankstere som kryper rundt i søla og jakter skuddet sitt, jeg kjente folk som ikke var annet enn "litt tøffe i trynet og hang med de rette folka" som har blitt drept av latterlige bagateller. Jeg kjenner folk som har vært ville cowboyer i gata som slutta med rus og alt annet piss og fikk seg god utdannelse, familie, er velstelt hjem og er utrolig snille og gode mennesker. Jeg kjenner folk som ikke har beveget seg en centimeter i noen som helst retning i livet i løpet av flere tiår.

Det viktigste for alt her i livet er hvilke valg du tar selv, hva du prioriterer og hvordan du selv ønsker å være/jobber med å være. Så sant du ikke har lagd maksimalt faenskap med alle det går an å lage faenskap med, har bøffa tett med flus fra helt feil folk og generelt gjort en haug av komplett hjernedød idioti så ligger faktisk all makt i dine egne hender. Og alt som er verdt noe her i livet er ting som krever innsats og vilje over tid.