View Single Post
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Blir du medisinert for Adhd? Kanskje begynne eller bytte medisin? Måten du selvmedisinerer deg er veldig typisk adhd. Men dette er ikke noen god måte. Det virker veldig bra i korte løp, du finner roen og klarer å fungere sosialt, men etterhvert vil bivirkninger og avhengighet bli mer og mer gjeldende og problemene blir større enn det du hadde i utgangspunktet.

Å bruke de preparatene på den måten er misbruk. Du vil også se at du trenger å bruke mer og mer drastiske unnskyldninger for å rettferdiggjøre bruken for andre og ikke minst deg selv.
Vis hele sitatet...
Denne kan jeg si meg enig i, har selv ADHD og brukte en del benzoer en liten mnd, det gikk kjempe greit de første ukene, etterpå var et helvette. Både den mentale og fysiske avhengigheten kommer fort, for fort.

Rus/legemidler er ikke leketøy, og det er lett å havne i en rutine. Disse midlene sitter MINST i 12 timer, så veldig lett å gå under påvirkning sammenhengende. Man glemmer fort hvor mye man spiser, og blir ekstremt rørete. Det blandet med "jeg vil ha mer" kan fort bli en vond vane
Sist endret av 420master; 5. februar 2016 kl. 15:29.