View Single Post
har sluttet å røyke

Selvfølgelig så vet jeg at det er kullet som brenner som forurenser, uranen som spalter gassen som brenner og ikke vannet!
Poenget mitt er at med sterling motoren så kan du bruke direkte solkraft! du burde vel ha skjønt det nå?
Hvorfor skal du vri å vende på det så det virker som om jeg har feil? kan en god del om dette og har lest en hel haug om det.

Smelteverk har spillvarme ja, men kor i helvete kjem varmen frå i utgangspunktet trur du? Ja, det er lønnsomt å utnytte spillvarmen, men det er ikkje gratis energi..
Varmen kommer fra strøm, ja jeg vet det! men da har vi muligheten til å ta tilbake litt av strømmen gratis, noe som aldrig skader med alltid er bra!
Jeg er ikke tjukk i huet og jeg vet at det ikke hadde blitt gratis energi, men sparing av energi.

Militær teknologi != sivil teknologi. Det er ikkje interessant kva som er billegast per kWh på ein ubåt - der er det interessant at det er stille, stille, stille, stille og stille, omtrent i den rekkefølga
Jeg må skuffe deg å si at jeg vet det også! poenget mitt er at det funker ved lav varme også, du sa at den ikke gjorde det!
Nå får du slutte å vri å vende på ting og tro at du er så mye bedre.