View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
[quote=Bombasa;2613363][COLOR="DimGray"]Selv hadde jeg rundt 2 i snitt med 2-3 stryk og rundt en måned fravær i året + 50 - 100 timer.[/COLOR]
[COLOR="Blue"]Hadde aldri problemer med å skaffe meg jobber jeg..
Det arbeidsgivere bryr seg om er relevant arbeidsserfaring. De fleste driter tynt i hele videregående.[/COLOR]
[COLOR="DimGray"]Jeg har iallefall ikke møtt på en sjef enda som har kommentert eller spurt om min videregående skole og hvorfor fraværet var noe høyt og snittet noe lavt.[/COLOR]

Det spørs veldig på hva slags jobb. Klart selvfølgelig i truckkjøringsjobber på et lager(som jeg bl.a har gjort attåt studiene), så driter dem i om du har hatt 3 eller fem i matematikk R1.
Fraværet er mange firmaer som driver i hard, konkurranseutsatt sektor ganske avhengige av mennesker som er i stand til å møte opp på morgenen.

Forøvrig, hvis du skal jobbe i jobber der det er behov for bachelor-utdannete folk - vil de ofte men slett ikke alltid se litt på VGs-tiden din, fordi kun de tre årene på en høysk/univ er litt for lite til å judge en aktuell kandidat.Masterutdannete folk vil på et intervju for det meste ha spørsmål om de siste fem årene, så der er ikke karakterer&fravær fra VGS-tiden veldig aktuelt.

FOrøvrig nr2; Jeg personlig mener folk med en god og fin blanding av praktisk og teoretisk utdannelse er å foretrekke - f.eks til en ingeniørjobb.Det er lite som er verre enn en akademisk kukk, men samtidig er det å nedvurdere studentlivet ikke spesielt kult. Studentlivet _er_ kult, er min mening. Dog, med praksis attåt!
Sist endret av aeon_illuminate; 18. juni 2012 kl. 17:19.