View Single Post
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg har fått med meg at dere syns det er sykt. Jeg lurer på hvorfor gutter generelt sett ikke opplever det som noe stor krenkelse, mens jenter gjør det. Dere nevner maktposisjoner og fysisk styrke, men dette er jo irrelevant om gutten stopper med en gang. Jenta vil føle seg mer truet der og da, men jeg tviler på at noen kan begrunne hvorfor det har noe å si når det kommer til psykiske problemer i ettertid. Jeg ser rett og slett ikke noe annet svar på det enn at samfunnets normer har lært folk at jentenes seksualitet er noe som er ukrenkelig, og kan knuses av den minste ting.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi gutter noen ganger ofte er ute etter seksuelle handlinger, og dermed blir de ikke krenket, men i visse tilfeller vil de at jentene skal ta på dem. Slik som du skrev at du hadde likt, og en annen bruker her på forumet.

Maktposisjoner og fysisk styrke kan være en faktor ja. Tvilen om at jenta kan stole på at gutten stopper der og da kan være varierende, og dermed blir det en viktig faktor.

Det siste du sier er feil. Ingen har rett til å krenke noen, og uansett om en gutt eller jente beføler/tafser et annet menneske i skrittet, på ufrivillig handling er det et overgrep.