View Single Post
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Der er du inne på en forståelse jeg deler, vi nordmenn har ikke for vane å smile til forbipasserende. Kollektivtrafikken i serdeleshet, der møter ingen hverandres blikk eller kommer tilfeldig i prat.

Hvis en innvandrer har fordommer om at nordmenn er rasister oppleves det sikkert helt forferdelig og tas til inntekt for oppfatningen. At innvandreren tror at det er han alle er sure på.

En annen side ved samme sak er den tradisjonelle norske "kalde skulder". Når vi avviser folk vi ikke ønsker kontakt med har vi en veldig arrogant og kjølig måte å avvise vedkommende på. Jeg tror at nå som folk begynner å mettes av fremmedkulturelle og fått dårlige erfaringer vil flere nyankomne møte denne kalde skulderen noe som vilvanskeliggjøre en integrering.
Vis hele sitatet...
Hvis du er enig i dette, så er du ikke uenig med meg bakover i tråden heller. Dette er nemlig hele poenget mitt. Du er uenig i standpunkter du har tillagt meg underveis. Det er verdt å merke seg, for du som er opptatt av å ikke bli stemplet som rasist, bør være ekstra varsom med å tillegge dine med-debattanter meninger og standpunkter de ikke har.
Sist endret av mentalmelt; 17. februar 2012 kl. 20:45.