View Single Post
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Vel de har aldri selv kalt seg borgervern, det er det bare andre som gjør. Jeg personlig klarer enda ikke å se hvordan det skal bli ulovlig for en kompisgjeng å gå tur med hettegenser og ringe politiet om man ser at det skjer noe ulovlig.

Betyr dette altså at hvis jeg går tur med kameratene mine og ser en jente som blir voldtatt eller noen som blir grisejult så skal jeg gå fra stedet uten å ringe politiet? Det er altså blitt "ulovlig" å ringe politiet når man ser en kriminell handling hvis man er flere enn 1 person, pga det betyr at man driver med ulovlig borgervern og har tenkt å grisejule alle innvandrere?
Vis hele sitatet...
Nei - det er ikke forbudt å ringe politiet når du er vitne til en kriminell handling. Du har, utrolig nok, til og med lov til å bryte inn. I eksemplene dine så er det til og med helt innafor å bruke vold. Også kjent som nødrett. Det var et dårlig forsøk på en stråmann.

Politiet står ganske fritt til å velge hvem de vil bortvise, gitt at de har loven på sin side. Ta deg en øl i en park en dag. En annen dag så kan du ta deg en øl midt i gågaten i byen. Ble opplevelsen noe annerledes? De benytter seg av Politiloven bestemmelser om ordenshåndheving, en lov som svært mange uttalelser fra Odins soldater går på tvers av. Natteravnerene har ikke gjort dette, og vil således ikke stå i fare for det. Og da ser vi helt bort fra det ekstremt gode forholdet natteravnernee har bygd opp med Politiet.