View Single Post
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hvis du forventer 100% resultat på et privatabonnement så er man så latterlig optimist/dum at man ikke fortjener bedre.
Vis hele sitatet...
Bare sånn apropos dette. Jeg betaler selv 600,-/mnd for 100/10 fra Canal Digital, og er stort sett fornøyd. Et irritasjonsmoment, dog, er at nettet forsvinner titt og ofte døgnet rundt. Det kommer ofte fort opp igjen, gjerne noen minutter, men det detter også relativt ofte ut. Greit nok, sånt kan skje.

Men, noe som er ekstra irriterende, er at dette skjer ekstremt punktlig hver eneste natt. Rundt 04:40 hver natt begynner nettet å lagge og dette ut. Det detter bare ut et par sekunder om gangen, men til gjengjeld detter det også ut ca hvert femte sekund. Så den går kjemperykkvis HELE tiden.

Konsekvensene for meg blir da at jeg for eksempel ikke kan spille lynsjakk, og i alle fall ikke nettpoker med ekte penger. Jada, buhu, cry me a river og så videre, men det er jo faktisk dårlig. Jeg har fått tips om å betale ekstra for å få redundans, og det gjorde jeg også da jeg var mer seriøs med pokeren, da jeg kjøpte mobilt bredbånd i tillegg til hjemmebredbåndet. I tillegg har jeg mobilen som hotspot med 3G. Men burde dette være nødvendig?

Jeg kan bare sitte og se på at klokka nærmer seg 04:40, og vite at nå begynner nettet snart å fucke seg. Og sant nok, sikkert som banken, sikkert som at sola står opp hver morgen, det gjør det. Hver eneste natt. Feiler aldri.

Når det er så punktlig nedetid, er ikke dette noe Canal Digital bør kunne gripe fatt i? De må jo kunne fikse dette? Jeg har selvsagt ikke klaget på det, fordi jeg vet at jeg ikke kan forvente all verden som privatkunde, men det er indeed et irritasjonsmoment. 600,-/mnd er ikke småpenger for en student. Da er det kjipt å ikke tørre å spille nettpoker, for eksempel, som har vært en ekstrainntekt tidligere. Jeg har ikke lyst å bytte heller, for det er et fantastisk nett når det først er oppe. Det er bare at det faller ut så jævlig ofte, og ødelegger all mulighet for diverse spill. Har det noe for seg å kontakte CD om denne nattlige nedetiden i det hele tatt, eller blir man bare ledd av?