View Single Post
Sitat av Badassjack Vis innlegg
Er "Gud" for deg en som er snill og aldri dreper noen? Gud har sine meninger om hva som er rettferdig. Tror ikke Gud prøver å lure noen. I følge bibelen, skapte han menneskene for å være sammen med dem. Men så skar ting seg, og menneskene rotet seg mer og mer bort fra han og gikk i synd. Gud så at det ikke var noe håp, bortsett fra en kar som het så mye som Noah. Han "måtte" drepe alle for at det skulle være håp. Men så må man jo ikke glemme av en annen kar som vi kjenner som Satan, som prøver da det motsatte av hva Gud prøver på. Jorden begynte på nytt og menneskene begynte å følge Guds bud lovisk. Så kom Jesus, han døde på korset for at menneskene skulle kunne bli reddet(frelst). Sånn at all den synden som separerte dem fra hverandre ble tilintetgjort.
Vis hele sitatet...

Så med andre ord: Den perfekte Gud skapte noe som han mistet kontrollen over, og som han deretter fikset ved å drepe alle hans imperfekte skapninger. Lurer på hvor jeg har hørt om en lignende praksis med å drepe de imperfekte før?


Sitat av Badassjack Vis innlegg
Angående barn i Afrika som dør av naturkatastrofer, har Gud "lov" til å stoppe naturkatastrofer? Jeg tenker bare høyt. Tror det står at verden er Satans herredømme. Virker som det er lover i mellom Gud og Satan som stopper hverandre i å gjøre forskjellige ting. Vet du om det står noe om at små barn, som ikke har hørt noe om evangeliet ikke vil bli reddet? Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
I så fall, hvem laget lovene som regulerer maktfordelingen imellom Gud og Satan? Man må kaste store deler av Bibelen ut av den kristne båten dersom den ikke skal synke i orkanen (naturkatastrofen).