View Single Post
Jeg er ikke enig i at "de" ser på vesten som en enhet. Med "de" mener jeg de forskjellige organisasjonene og grupperingene som al-qaida og andre såkalte terroristceller.

"De" har full kontroll over hvilke land som gjør hva. USA er det landet som har blitt mest utsatt for terrorisme pga. at det er det landet som er mest aktiv i "kampen mot terror". Da muhammed-tegningen ble trykket i Danmark og i Vårt Land her i Norge, klarte lederne for terrorgrupperingene som uttalte seg og kom med trusler via Al Jazeera og andre medier fint å skille Norge og Danmark fra resten av vesten.

Når du skriver at "vi" bedriver terroristaktivitet mot forskjellige land i innlegget ditt med det fine kartet er du virkelig på bærtur. Det er stor forskjell på å angripe millitære mål der sivile liv går tapt i motsetning til angrep der det å drepe flest mulig sivile faktisk er målet. Her hjemme under 2. verdenskrig var det mange sivile liv som gikk tapt når gutta på skauen utførte sine sabotasjeoperasjoner mot tyskerne. Var de terrorister? Tyskerne mente sikkert det. De norske sivile hadde sikkert en annen oppfatning.

Jeg mener det er du som er veldig generaliserende, og som kanskje burde lese seg mer opp på hva som foregår utenfor grensene våre.