View Single Post
Lands of Lore: The Throne of Chaos (Wiki, Youtube)

Ett førstepersons pek-og-klikk eventyrspill fra gamle Westwood Studios. LoL var ett av mine favorittspill, og jeg brukte mye tid på det. Husker hvor gøy det var å utforske gamle gruver og spøkelsesslott, samt å slå troll og demoner ihjel. Ah, the memories...

Day of the Tentacle (Wiki, Youtube)

DOTT er ett morsomt og artig spill som passer for de fleste. Jeg husker at jeg lo mye, og at det bl.a var en tidsmaskin og en gal professor involvert. Lucasarts sto bak spillet, og de produserte også en del andre gode pek-og-klikk-spill, slik som f.eks det første Sam'n Max spillet, som jeg også brukte en del tid på.

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards (Wiki, Youtube)
Dette spillet har blitt en kultklassiker. Spillet handler om karakteren "Larry Laffer", og din oppgave som spiller er å sørge for at han får seg noe. Yupp - målet er ett samleie. Men det er enklere sagt enn gjort, for med Larry så skjer det merkverdige ting hele tiden. Jeg husker dette som ett morsomt spill, men jeg er litt i tvil på om det er like morsomt som voksen. LSL-serien inneholder flere spill som er sluppet over de siste 20 årene. Var installert sammen med "PC Pool" på den første datamaskinen min.

PC Pool (info)

Tar med dette biljardspillet fra 1984, da det var det første spillet jeg spilte til PC. Trolig sent på 80-tallet.
Sist endret av caperno; 8. januar 2013 kl. 13:17.