View Single Post
Sitat av Axcita Vis innlegg
Hei

Jeg har googlet lenge på nett og finner mye ulik informasjon på hva som er lovlig og ikke.
Er fullt klar over at å innføre cannabis med narkotisk effekt er ulovlig, men det jeg lurer på er om cbd olje utvinnet fra industriell hemp (som er lovlig gjort i landet det er fremstilt i) er lovlig å importere til Norge ?

En nettside fra Holland (velkjent butikk) har et bredt utvalg av diverse ulovligheter, men en olje med så og si bare cbd skriver de er lovlig i 40+ land fordi den er utvinnet fra industriell hemp og har en konsentrasjon på thc med 0 et eller annet, dvs ingen psykoakktiv effekt. Denne skulle hjelpe for diverse plager.
Jeg er mest interessert i lindring for smerter,kvalme osv.



Jeg har en hemp olje stående i kjøleskapet kjøpt på norsk helsekostbutikk, og den er utvinnet fra industriell hemp "cannabis sativa". Men dette er mer som et kosttilskudd, og har kanskje ikke medisinske effekter. Da er det vel lov å importere lignende ting kanskje ?

Takker for svar. Mulig dette innlegget skulle vært et annet sted
Vis hele sitatet...
Hei. Er det apollyon i Rotterdam og RSHO hempoil du har?
Mitt store spørsmål er hvor i alle dager fikk du tak i hempolje på NORSK kostholdsbutikk? Jeg har bestilt RSHO oljen 3 ganger, 2 første gangene gikk det fint, jeg ga dem dokumentasjon etc og jeg fikk det levert på døren. Men siste gangen bestilte jeg direkte fra Hempmedspx i california, og da beslag la tollvesenet oljen og kalte den Hasjolje(!!) og sendte den til kripos for ødeleggelse i tillegg ble jeg anmeldt for import av hasjolje. Og dette mener jeg ikke er riktig, så hvis du har kjøpt hemp olje i en norsk helsekost vil jeg gjerne vite hva merket er og hva butikk du fikk det fra..

Sitat av Axcita Vis innlegg
Jeg har hørt om at om man drar til f.eks Nederland og får det utskrevet der og at man kjøper det der at det da går an å få det med seg.

Men er det noen mulighet for å kjøpe cannabisprodukter på nett som ikke har som formål å gjøre en påvirket ?

Nettsiden jeg var på skrev dette ;

"Is this legal?
Because this is a hemp-based product, it is legal in most countries and the use and/or possession of this oil is either deemed legal or is unregulated by drug enforcement agencies, making the oil legal. In the United States, the use of hemp categorizes the oil as "food-based" and as such is perfectly legal."

Gjelder dette Norge ?

Det står om oljen ;

"What are the uses for this oil?
CBD Oil has been used to alleviate symptoms associated with anxiety disorders, bipolar disorder, colitis, diabetes, epilepsy, heart disease, multiple sclerosis, nausea, Parkinson's disease, rheumatoid arthritis, schizophrenia, inflammation of the liver.

The oil has proven most effective in treating seizures and social anxiety disorders. The oil tends to calm and can act as an anti-depressant, increasing the user's ability to handle social stress. The oil eases side effects from a multitude of ailments, including the ones listed above. Pain reduction is another reason this oil is used for medical purposes. "

Cbd er på 4% og thc 0.7.

Har noen medisinske erfaringer med dette ?
Vis hele sitatet...
Hemp er alltid under 0.2% THC, og derfor ikke mulig og ruse seg på. CBD på 4% er lavt, RSHO oljen som Apollyon i Rotterdam selger (som eneste butikk i nederland) er opp til 21% CBD, og det er CBD som gjør en forskjell. Jeg har fibromyalgi, og denne oljen gjør underverker! Slipper alt av smertestillende medisiner som jeg blir foreskrevet her hjemme..
Sist endret av Jaffe30; 24. oktober 2014 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.