View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Så det er galt å ha et kost/nytte regnskap for hvor mye det koster å ha en spesifik kapasitet i standby. Men det er riktig å bare klage og sutre over kost/nytte ved hjemmekontor og permitteringer uten å oppgi noen tall - og bare drømme opp kapasitet. Kickern er så klart å outsource det hele til hvert individs vilje til å betale for noe - og så skal staten lytte til det for hva de bruker penger på.

Mener du oppriktig dette henger på greip?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg misforstår deg eller om du misforstod meg. Er ikke snakk om å outsource verken vaksine eller sykehus. Men for eks subsidieringer som for eks : https://www.nettavisen.no/okonomi/sp...-95-3423893280

Hvorfor skal våre skattepenger gå til noe vi ikke hadde betalt for selv av egen lomme? De 37 millionene du tror ikke de kunne godt med andre steder enn for kanskje 40
Stk som så på?

Så mitt poeng står fortsatt

Sitat av knert1 Vis innlegg
Jeg har aldri hevdet at du er vaksinemotstader, men skeptiker. Du tok den vel ikke akkurat ved første og beste anledning om du fikk første dose i dag?

Det er lett å være etterpåklok og mene vi skulle vært bedre forberedt på en pandemi, men situasjonen er som den er, og unner du ikke helsepersonell en velfortjent pust i bakken snart? Det er jo utrolig mange aspekter å tenke på her.

Jeg også syntes det er helt jævlig hvordan det påvirker arbeidslivet og det sosiale, men prøver å finne måter man kan leve og møte andre som innebærer mindre smittespredning, og det begynner kanskje å fungere, etter lang periode med ganske grei isolasjon og mye flytting.



Jeg regner med du sikter til alvorlig sykdom her?

Skjønner skepsisen rundt å ta slike beslutninger på vegne av barn, men er det ikke lurt å vaksiner barn siden de er ganske store på smittespredning og kanskje skal feire jul hjemme med bestemor?

Det har vel ikke så mye for seg å vaksinere alle bortsett fra barn med mindre vi skal isolere de?
Vis hele sitatet...
Nei jeg avventet for å se litt, selvom kriteriene for testing av vaksinene sikkert kunne krysses av ble den utgitt relativt fort. Husker Japan bygde opp en motorveibru på et døgn. Det er forsåvidt en smal sak når det er snakk om 12.000 folk i arbeid i 24 timer. Men en vaksine er i mine øyne ikke noe man skal gamble med. Og da snakker jeg ikke om ha litt stive ledd pga kryssvaksinering men hjernehinneblødning etc



Selvfølgelig unner jeg de et pust i bakken! Jeg unner de egentlig 8 mnd i syden om de har lyst, men om det skal gå så kan man ikke spare på sengeposter og årsverk heller. Det er ikke første gangen jeg hører om sykepleiere som jobber ulovlig mye overtid selv etter søknad om forlenget overtidsarbeid. Men dette har lite med covid å gjøre og dette er en sektor som har vært under et helt sinnsykt press lenge før covid19 var påtenkt