View Single Post
Sitat av [Present Day] Vis innlegg
Nei hallo, nå gjentar du bare påstanden at det er faktafeil, som om det var flertall.

Vær snill å ikke havne i fella å se på registreringsdato.

Om du ønsker å presisere hva som er faktafeil er du velkommen.
Men det er som sagt ikke sikkert det har stor betydning å være pinlig nøyaktig, av grunner argumentert for.
Vis hele sitatet...
Jeg gjentok det fordi det er såppas sentralt i om du blir tatt seriøst eller ikke. Om du mener det er bedre for debatten, så skal du få påstå det, jeg ser det ikke slik. Om jeg kan avkle en kronikk for helt enkle feil - så kommer jeg ikke til å ta deg seriøst når du kommer med de mer grandiose påstandene. Som at fordi Stuxnet ble tatt, så kan alt tas, og man skal godta overvåkning fordi man visse steder valgte å gi fra seg informasjon helt frivillig. Vidarlo tok det kort, så jeg gadd ikke gjenta dette. Men når jeg vet du bommer på relativt enkle ting, både teknisk og moralsk, hvorfor skal jeg tro deg? Når du ikke skiller info jeg velvillig gir fra meg, og informasjon tatt uten mitt samtykke, hvorfor skal jeg tro at du vet hva myndigheter bruker data til? Du påstår å vite mye du ikke kan vite uten å være høyt i PST eller forsvaret, og bommer på det fundamentale, ser du ikke hvordan dette legger troverdigheten din i grus? For øvrig så jeg ikke på registreringsdatoen din. Du kunne vært nso, vidarlo eller hvem som helst for min del - feil er feil, og dårlig oppbygd tekst er dårlig oppbygd, uavhengig av når man er registrert.

Sitat av [Present Day] Vis innlegg
Alle sier de liker retorikk best, men når de får det så blar de bare videre.
Vis hele sitatet...
Hvilken av disse du vil bruke får være opp til deg, men jeg ville fokusert på tekstoppbygning og å ha rett i påstander først. Dritt pakket inn i gullpapir er fortsatt dritt. Ingen sammenligning av din tekst her, men du skjønner hvor jeg vil hen.

Edit: kan også legge til at når du snakker om masseovervåkning av befolkningen og ikke engang tar opp problemer som informasjonskontroll innad i slike systemer, så vet jeg liksom ikke helt hva jeg leser. Ta f.eks Aldrich Ames som brukte store data innad i CIA og solgte til Sovjet. For husk at informasjon lagret for å gjøre gode ting like fort kan brukes til det motsatte, denne problemstillingen avfeier du som om den ikke var noe fordi du mener å vite myndigheter ikke vil utnytte dette. Da skyter jeg inn - tror du det er norske myndigheter jeg er redd for, eller når at enhver stormakt plutselig har et gigantmål med informasjon om alle norske borgeres nettvaner? Formålsglidning og informasjonstyveri fra andre prosjekter bør ha lært oss mer enn at vi godtar slikt.
Sist endret av Xasma; 14. februar 2017 kl. 20:07.